راز دل

دوشنبه 22 تیر 1394
23:06

 

 

راز دل را من به یارم گویمش**من به سان خود اهورا خوانمش

 

چون که یارب خوانمش مستم کند**اوتواند نیست ازاین هستم کند


خویشتن را از گنه آکنده ام**من به لطفش تاسراسر زنده ام


برگنه کاران عالم اوغفور**او بتابد بیشتراز صدکوهه نور


 اوعلیم است،اوعظیم است،اوخدا**توبدانی عالم است تابه کجا


گر أهورا،گرکه یزدان خوانمش**گرکه الله،یاکه رحمان دانمش


 ازغزالی چون ختن سازدهمی**از گلی چون آدمی سازد دمی


روح او در وادیم غوغاکند**بانگاهی محشری برپاکند


 سور اسرافیل محشر یکدم است**اوبه یک دم عالمی برپاکند


 باک دارم زان عدالت که درآن**دانه ای کاهی بگردد پیکران


گفت من مثقال ذرن خیر یره**ورنه مثقال ذرتن،شرن یره


 

بگذرازما ای غفور لایذال**تاکه بگشاییم به سویت ما دوبال

 

شعر از شاعر تات زبان محمد باقر بیرجندی فخر ابادی


مطالب مرتبط

این سایت قصد دارد اداب و رسوم و فرهنگ غنی مردم تات را نشر و گسترش دهد تا مردم تات زبان فرهنگ و ایین غنی خود را بیشتر بشناسند
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سرزمین تات ها است. || طراح قالب asiamehr